28. Infomercia

중앙일보

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경제 13면

TV 프로그램 중간에 나오는 홈쇼핑 광고를 가리키는 말로 information과 commercial의 합성어입니다.

▨ Conversation ▨

A:Are you positive that the infomercial will work?

B :Sure. An infomercial is the most effective way of selling products because it leads consumers to believe everything they see.

A:Yeah. But the problem is its cost. It's incredibly expensive compared to a newspaper ad.

B :We have no option though. We have to make it happen within a few months.

A:홈쇼핑 광고가 정말 효과가 있을까?

B :그럼. 홈쇼핑 광고는 소비자가 보는 대로 믿게 만들기 때문에 가장 효과적인 판매 전략이야.

A:그래. 하지만 비용이 문제야. 신문 광고에 비해 너무 비싸.

B :하지만 다른 방법이 없잖아. 우린 몇 달 내로 승부를 봐야 해.

지니 고(카플란어학원 강사)

▶ 자료제공 : 중앙일보 카플란어학원
(중앙일보 카플란어학원은 미국 유학예비학교로 SAT,SSAT,TOEFL,GMAT 전문학원입니다)
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