ADVERTISEMENT

<초등학교영어교육><초등과정영어예시>3.

중앙일보

입력

지면보기

종합 17면

◇감정및 신체적 상태표현 ▶여러 가지 감정의 상태를 표현한다=I am happy./He is sad./He is[looks]angry.
▶신체적 상태를 표현한다=John looks tired./He feels sick./He feels well.
◇가족 ▶가족 관계를 안다=He is my father./He is my brother./He is my grandfather./He is my cousin.
▶격식을 차린 가족의 명칭과 격식을 차리지 않은 명칭을 구분해 사용한다=He is my dad./She is my mom./He is my grandpa./She is my grandma. ◇음식물 ▶흔한 음식물의 명칭을 안다=I like bread./I like chicken./I like salad./I like hamburgers./I like milk.
▶식사에 관해 묻고 대답한다=What's for lunch?/A hamburger and milk./Do you likehamburgers?/Yes,I do.I like hamburgers./No,I don't.I don't li ke hamburgers.
▶식탁에서 간단한 대화를 한다=Do you have any apples?/Yes,we do./Please get me afork./Here it is./Please pass me the salt./Sure.Here you are.
◇주택 ▶방의 명칭을 안다=bedroom,bathroom,kitchen,living room ▶가구와 가정용품의 명칭을 안다=table,desk,chair,bed,telephone,radio ▶집안의 주요 부분의 명칭을 안다=stairs, gate, door, window, wall, garden ◇학교 ▶학교 구성원에 대해 묻고 대답한다=Is he a teacher?/Yes,he is a teacher./Is she astudent?/No,she is not.She is a teacher.
▶학교의 주요 위치에 대해 묻고 대답한다=Where is the restroom?/It's on the corner./Is this a classroom?/Yes,it is.
▶교실 용품의 명칭을 안다=What's in the classroom?/There are desks,chairs,a blackboard,and an eraser.
▶학용품의 명칭을 묻고 말한다=What's this?/It's a pen(a pencil,a ruler,a book,a bag,a cap).
◇직업 ▶주요 직업에 대해 묻고 말한다=What is he?/He is a doctor(policeman,farmer,teacher)./Is she a doctor?/No,she is not.She is a nurse.
〈자료:교육부,초등학교 교육과정 해설〉

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT