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[THINK ENGLISH] 사과 한 알, 복숭아 한 점 보이지 않는 국내 가장 인기 있는 과일 노점상

중앙일보

입력

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A day in the life of Kim's Fruits' nationwide tour involves fruit T-shirts, plastic baskets and cardboard cutouts with messy handwriting. [KIM'S FRUITS]

A day in the life of Kim's Fruits' nationwide tour involves fruit T-shirts, plastic baskets and cardboard cutouts with messy handwriting. [KIM'S FRUITS]

전국 순회를 하는 ‘김씨네 과일’의 하루는 과일 티셔츠, 플라스틱 바구니 그리고 지저분한 손글씨가 적힌 찢어진 골판지 안내판을 놓으며 시작된다. [김씨네 과일]

A pick-up truck drives all over the country, from Seoul to Busan and Daegu. When it stops, the driver will and arrange plastic baskets on the ground, each with a different fruit inside. But there's something peculiar about this makeshift fruit...

There’s not an apple or peach in sight at one of Korea’s most-popular fruit stalls
사과 한 알, 복숭아 한 점 보이지 않는 국내 가장 인기 있는 과일 노점상  



Korea JoongAng Daily 10면 기사
Thursday, March 2, 2023

A pick-up truck drives all over the country, from Seoul to Busan and Daegu. When it stops, the driver will and arrange plastic baskets on the ground, each with a different fruit inside. But there's something peculiar about this makeshift fruit stall. You won't find any crisp apples or juicy grapes to munch on, but rather T-shirts with digitally printed fruit on them.

pick-up truck: 픽업 트럭
arrange: 배치하다
peculiar: 특이한
makeshift: 임시변통의
fruit stall: 과일 진열대
crisp: 아삭아삭한
juicy: 즙이 많은
munch: 우적우적 먹다

서울에서 부산, 대구까지 전국을 돌아다니는 픽업트럭 한 대가 있다. 운전을 하던 주인장은 차를 멈추고 각각 다른 과일이 담긴 플라스틱 바구니를 바닥에 배치하기 시작한다. 하지만 이 가판 과일 가게에 특이한 점이 있다. 플라스틱 바구니 위에 놓여 있는 것은 진짜 아삭한 사과나 풍성한 포도가 아닌 과일 모양의 디지털 프린트가 박힌 티셔츠인 것이다.

Kim’s Fruits, a clothing brand that started last May, found fame on social media for merging two disparate concepts into a whole unique experience.

find fame: 유명해지다
merge: 결합하다, 합치다
disparate: 이질적인

작년 5월에 시작된 의류 브랜드 김씨네 과일은 소셜미디어에서 서로 다른 두가지 개념을 완전히 독특한 경험으로 결합하여 유명세를 얻었다.

A stop on the nationwide tour involves the routine of arranging the round baskets often seen at traditional markets. Each basket has a cardboard cutout that has a fruit pun scribbled on it with marker like “The Essence of Hip-Hop: Lime,” or “Justin Bieber’s Peaches,” an ode to the pop singer’s hit 2021 song.

nationwide: 전국적인
routine: 일상
traditional market: 전통 시장
cardboard: 판지
pun: 말장난
scribble: 휘갈기다
marker: 마커
ode: 헌시

전국을 돌아다니며 정차를 하게 되면 전통시장에서 흔히 볼 수 있는 둥근 플라스틱 바구니를 배치하면서 장사는 시작된다. 각 바구니에는 ”힙합의 기본: 라임” 또는 2021년 히트곡의 제목이기도 한 “저스틴 비버의 Peaches”와 같은 말장난들이 박스를 찢어 만든 판지에 손글씨로 휘갈겨 쓰여있다.

Inside each basket is a white short-sleeved T-shirt with digital prints of a variety of fruits such as apples, oranges, strawberries and kiwis. The brand’s employees are dressed up like regular fruit sellers, making it easy for passersby to mistake the scene for a real fruit selling stand.

variety of: 다양한
employee: 직원
dress up: 차려 입다
passersby: 오가는 사람들
fruit stand: 과일 노점

각 바구니 안에는 사과, 오렌지, 딸기, 키위와 같은 다양한 과일이 디지털 프린트된 흰색 반팔 티셔츠가 있다. 이 브랜드의 직원들은 일반 과일 장사꾼처럼 입고 있어 실제 과일을 판매하는 노점으로 착각하게끔 한다.

The Korea JoongAng Daily met with Kim Doyoung, the 29-year-old owner and designer of Kim’s Fruits, on Feb. 24 at the brand's first offline store near Dongdaemun Station, central Seoul. Even though the store was not open yet, it already blended well into the famous shopping district’s traditional atmosphere with narrow alleyways fi lled with bustling crowds, exposed plumbing and poor lighting.

blend: 섞이다
atmosphere: 분위기
narrow: 좁은
alleyways: 골목길
bustling: 북적거리는
exposed: 노출된
plumbing: 배관

코리아중앙데일리가 지난 2월 24일 동대문역 인근에 위치한 김씨네 과일의 1호 오프라인 매장에서 오너이자 디자이너 김도영씨(29)를 만났다. 가게 문을 아직 열기 전이었지만 인파로 북적이는 좁은 골목길, 노출된 배관, 어두컴컴한 조명 등으로 유명한 이 전통 시장 골목과 이미 너무 잘 어우러져 있었다.

Despite the brand gaining popularity for its quirky concept, surprisingly, Kim seemed pretty unamused himself as he maintained a straight face — and at times appearing even bored — throughout the interview.

quirky: 기발한
pretty: 아주, 매우
unamused: 재미없어하는, 흥이 나지 않는
maintain: 유지하다
straight face: 근엄한 얼굴
at times: 때로는

기발한 컨셉으로 인기를 끌고 있는 브랜드임에도 불구하고 김도영씨는 인터뷰 내내 무표정한 표정을 지으며 때로는 심심해 보이기까지 했다. (후략)

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